www.fotoalbumik.pl - strona główna

O mnieSprzęt fotograficznyArtykuły

Start Galerie:NajlepszePolskaEuropa

Chorwacja 2010   (108)

Wyspa Korcula i południowa Dalmacja (Cavtat, Konavle, Dubrovnik, Zaton)

Drugi wyjazd na Chorwację to skrupulatnie zaplanowana wycieczka z wydrukami map z Google i lokalizacji wszystkich ciekawych miejsc w pobliżu miejsca zakwaterowania.

W pierwszym tygodniu zwiedzaliśmy wyspę Korculę zarówno od strony lądu jak i morza (wpław w ABC). Wyspa, owszem ładna, piękny kolor morza, sympatyczne zatoczki i śliczne miasteczko Korcula. Niemniej ciężko jest oczarować się po urlopie spędzonym wcześniej na Zakynthos...

Drugi tydzień to pobyt w Cavtacie na południe od Dubrownika. Parę kilometrów od naszego apartamentu mieliśmy piękną i wolną od tłumów plażę - pod klifami Konavle. Inne ładne i godne polecenia miejsce to zatoka Zaton - nieco na północ od Dubrownika. Odwiedziliśmy również park Prevlaka - samiutki koniec Chorwacji - miejsce gdzie można zobaczyć pozostałości koszarów z okresu wojny bałkańskiej.

Zwiedziliśmy oczywiście miasto Dubrownik, chociaż nie wywarło na nas aż takiego wrażenia, może dlatego, że tydzień wcześniej oglądaliśmy małe i urocze miasteczko Korcula, która nazywana jest czasem małym Dubrownikiem. Jeden dzień spędziliśmy w Czarnogórze (osobna fotorelacja: Czarnogóra 2010).